Paarden: (0561) 688 555        Rundvee & Gezelschapsdieren: (0561) 612 282

UPDATE 30 maart 2020

In verband met de landelijke Corona-maatregelen zijn ook wij genoodzaakt om onze werkwijze aan te passen. Vanzelfsprekend streven wij er naar uw dier 100% de juiste zorg te kunnen leveren en blijft dit topprioriteit! Maar uiteraard zijn wij ook zuinig op ons personeel en moeten daardoor deze maatregelen treffen. Hieronder vindt u de maatregelen die wij op dit moment treffen.

Naar de kliniek

  • Heeft u zelf klachten zoals hoesten, koorts of keelpijn? Bij klachten of twijfel verzoeken wij u dringend niet naar de kliniek te komen maar iemand anders met uw dier te laten komen.
  • Afspraken gaan door, óók vaccinaties. Niet-urgente afspraken worden waar mogelijk uitgesteld. Aan de telefoon zullen wij met u bespreken wat wel/niet urgent is. Bijv een dier moet gevaccineerd worden voordat de vaccinatie verloopt, maar een controle na een gebitsreiniging kan uitgesteld worden. Uiteraard worden zieke dieren zsm geholpen! 
  • Wij verzoeken u om voer en medicijnen van te voren telefonisch te bestellen. Dit scheelt weer wachttijd.
  • Online een afspraak inplannen is momenteel niet mogelijk.
  • Afspraken worden zoveel mogelijk gespreid om wachttijd te voorkomen.
  • Was uw handen voordat u ons bezoekt. Uiteraard kunt u ook in de kliniek uw handen wassen en desinfecteren.
  • Kunt u niet naar de kliniek komen? Wij bieden een video-consult via Whats-app aan. Wij wijzen u er op dat lichamelijk onderzoek dan niet mogelijk is dus dit kunnen we niet bij alle klachten inzetten. Neem telefonisch contact met ons op als u interesse heeft, dan  kunnen we een afspraak inplannen.

In de kliniek

  • Houd aub zoveel mogelijk afstand (minstens 1,5 meter) van ons en overige klanten in de praktijk.
  • De assistente neemt het dier van uw over bij de deur en houdt het dier vast tijdens het onderzoek. De eigenaar wacht buiten. Vragen stellen wij u zoveel mogelijk van te voren telefonisch, ook is het handig als u op een briefje de belangrijkste dingen schrijft die wij moeten weten. We kunnen tijdens het consult telefonisch contact houden.
  • Na afloop van het consult 1 persoon naar binnen voor het afhalen van eventuele medicatie, het dier weer over te nemen en afrekenen.
  • In overleg kunnen wij uitzondering maken bij euthanasieën maar ook dan kunnen we maximaal 2 personen toestaan helaas.
  • Operaties gaan door, zoveel mogelijk ook de routine-operaties. Wat wel veranderd is, is dat het dier wordt afgegeven bij de deur, het is niet mogelijk om bij de narcose te blijven. Wilt u om deze reden de operatie verzetten dan kan dit natuurlijk. Nazorg wordt telefonisch met u besproken en u ontvangt de informatie ook per e-mail.
  • Wij desinfecteren alle contactpunten iedere 2 uur en wassen zelf na ieder contact onze handen
  • Wij begroeten u met een glimlach  en schudden u even niet de hand
  • Huisvisites kunnen op dit moment niet worden aangeboden. Dit geldt helaas ook voor euthanasie aan huis.
  • Bezoek aan patienten in de opname is niet mogelijk, net als het meegaan van de eigenaar tijdens het maken van rontgenfoto of echo.
  • Betaal aub zo veel mogelijk contactloos of met pin. Ontsmet van te voren en na het toetsen van de code uw handen.

Overig

  • Bent u wegens ziekte of een andere reden niet in staat om naar de kliniek te komen en heeft u wel voeding of medicatie voor uw dier nodig? Wij kunnen dit aan huis bezorgen. Na ontvangst van betaling (+5 euro bezorgkosten) brengen wij het zo spoedig mogelijk bij u voor de deur.
  • We merken dat mensen beginnen met het hamsteren van voeding en medicatie. Wettelijk gezien mogen wij maar voor één maand medicatie meegeven (antiparasitica uitgezonderd), het is dus niet mogelijk om dit voor langere periodes mee te nemen dan dat u normaal gewend bent. Voor voeding gelden geen tekorten, maar de leveranciers merken een verhoogde bestelling en daardoor kan de doorlooptijd verlengd zijn of kan het toch zo zijn dat er tekorten komen. Daarom het verzoek om géén voeding te hamsteren maar gewoon de normale hoeveelheid te kopen. Zo komt niemand met lege handen te staan.
  • Doordat wij met een lagere bezetting werken kan het zo zijn dat de wachttijd aan de telefoon wat langer is of dat u later even teruggebeld wordt. Dank voor uw begrip.

Wij begrijpen het als deze maatregelen voor u lastig zijn en dat het voor uw dier meer stress kan opleveren. We gaan graag met u in gesprek op zoek naar de juiste manier om uw dier toch met zo min mogelijk stress te kunnen behandelen.

Meer weten over Corona bij de mens? De meest betrouwbare info staat op de site van het RIVM

Voor vragen over uw huisdier en Corona verwijzen wij naar de site van de Faculteit Diergeneeskunde

Wij hopen op uw begrip en wensen een ieder die zelf gezondheidsklachten heeft veel beterschap en sterkte toe.