Paarden: (0561) 688 555        Rundvee & Gezelschapsdieren: (0561) 612 282

UPDATE 16 juli 2020

In verband met de landelijke Corona-maatregelen zijn ook wij genoodzaakt om onze werkwijze aan te passen. Vanzelfsprekend streven wij er naar uw dier 100% de juiste zorg te kunnen leveren en blijft dit topprioriteit! Maar uiteraard zijn wij ook zuinig op ons personeel en moeten daardoor deze maatregelen treffen. Hieronder vindt u de maatregelen die wij op dit moment treffen.

Naar de kliniek

  • Heeft u zelf klachten zoals hoesten, koorts of keelpijn? Bij klachten of twijfel verzoeken wij u dringend niet naar de kliniek te komen maar iemand anders met uw dier te laten komen. Laat het aub aan ons weten als u Corona-klachten heeft. Wij nemen dan ook extra voorzorgsmaatregelen bij het onderzoeken van uw dier.
  • Afspraken gaan door, óók vaccinaties.  Uiteraard worden zieke dieren z.s.m. geholpen! 
  • Wij verzoeken u om voer en medicijnen van te voren telefonisch te bestellen. Dit scheelt weer wachttijd.
  • Online een afspraak inplannen is weer mogelijk!
  • Afspraken worden zoveel mogelijk gespreid om wachttijd te voorkomen.
  • Was uw handen voordat u ons bezoekt. Uiteraard kunt u ook in de kliniek uw handen wassen en desinfecteren.
  • Kunt u niet naar de kliniek komen? Wij bieden een video-consult via Whats-app aan. Wij wijzen u er op dat lichamelijk onderzoek dan niet mogelijk is dus dit kunnen we niet bij alle klachten inzetten. Neem telefonisch contact met ons op als u interesse heeft, dan  kunnen we een afspraak inplannen.

In de kliniek

  • Houd aub zoveel mogelijk afstand (minstens 1,5 meter) van ons en overige klanten in de praktijk.
  •  Per dier mag slechts één begeleider onze praktijk bezoeken. U mag mee in de behandelkamer, mits u 1,5 meter afstand bewaart. Dit betekent dat u mag plaatsnemen op de stoel en dat de assistente samen met de dierenarts uw dier hanteert op de behandeltafel, in uw bijzijn. In sommige gevallen is het onontkoombaar dat een eigenaar toch binnen de 1,5 meter afstand van dierenarts of assistente is, bijvoorbeeld om het dier gerust te stellen. In dit geval zullen dierenarts en assistente een mondmasker dragen in combinatie met een gezichtsmasker. Wij verzoeken u als eigenaar om zelf een mondmasker mee te nemen van huis wat u in dit geval kunt dragen, zo proberen we zo veilig mogelijk te werken binnen de 1,5 meter.
  • In overleg kunnen wij uitzondering maken bij euthanasie maar ook dan kunnen we maximaal 2 personen toestaan helaas.
  • Operaties gaan door, zoveel mogelijk ook de routine-operaties. U kunt bij de narcose aanwezig zijn mits de 1,5 meter wordt gehandhaafd. Nazorg wordt telefonisch met u besproken en u ontvangt de informatie ook per e-mail.
  • Wij desinfecteren alle contactpunten iedere 2 uur en wassen zelf na ieder contact onze handen
  • Wij begroeten u met een glimlach  en schudden u even niet de hand
  • Huisvisites kunnen op dit moment niet worden aangeboden. Dit geldt helaas ook voor euthanasie aan huis.
  • Bezoek aan patiënten in de opname is niet mogelijk, net als het meegaan van de eigenaar tijdens het maken van röntgenfoto of echo.
  • Betaal a.u.b. zo veel mogelijk contactloos of met pin. Ontsmet van te voren en na het toetsen van de code uw handen.

Overig

  • Bent u wegens ziekte of een andere reden niet in staat om naar de kliniek te komen en heeft u wel voeding of medicatie voor uw dier nodig? Wij kunnen dit aan huis bezorgen. Na ontvangst van betaling (+5 euro bezorgkosten) brengen wij het zo spoedig mogelijk bij u voor de deur.
  • We merken dat mensen beginnen met het hamsteren van voeding en medicatie. Wettelijk gezien mogen wij maar voor één maand medicatie meegeven (antiparasitica uitgezonderd), het is dus niet mogelijk om dit voor langere periodes mee te nemen dan dat u normaal gewend bent. Voor voeding gelden geen tekorten, maar de leveranciers merken een verhoogde bestelling en daardoor kan de doorlooptijd verlengd zijn of kan het toch zo zijn dat er tekorten komen. Daarom het verzoek om géén voeding te hamsteren maar gewoon de normale hoeveelheid te kopen. Zo komt niemand met lege handen te staan.
  • Het kan zo zijn dat de wachttijd aan de telefoon wat langer is of dat u later even teruggebeld wordt. Dank voor uw begrip.
  • Bent u toe aan een nieuwe uitdaging met uw dier? Wij verkopen nu ook diverse speeltjes, borstels et cetera!

Wij begrijpen het als deze maatregelen voor u lastig zijn en dat het voor uw dier meer stress kan opleveren. We gaan graag met u in gesprek op zoek naar de juiste manier om uw dier toch met zo min mogelijk stress te kunnen behandelen.

Meer weten over Corona bij de mens? De meest betrouwbare info staat op de site van het RIVM

Voor vragen over uw huisdier en Corona verwijzen wij naar de site van de Faculteit Diergeneeskunde

Wij hopen op uw begrip en wensen een ieder die zelf gezondheidsklachten heeft veel beterschap en sterkte toe.